Ik heb het een tijdje laten aanrommelen, maar ik wordt er nu zo langzamerhand een beetje moe van. Ik deel kennis via mijn blog, en dat doe ik graag. Het nadeel hiervan is dat lezers het gaan kopiëren. Mark Bruin is zo’n lezer. Hij heeft me in het verleden meerdere malen gecontacteerd via de mail. Een mail over of ik misschien spreker wil zijn op een seminar dat hij geeft over internetmarketing. Een andere keer of dat we kunnen samenwerken aangezien hij een herbalife webwinkel heeft. De samenwerkingen zijn nooit van de grond gekomen.Ik heb gewoon niet overal tijd voor.
Wheyshakes.nl
Toch heeft Mark Bruin niet stil gezeten. Hij heeft de site wheyshakes.nl opgezet. Op deze site kun je een gratis e-book downloaden “Slank met whey” wat wel erg lijkt op mijn “Slank met eiwit” e-book. Tenminste dat denk ik gezien de titel, ik heb me namelijk ingeschreven om het boek te ontvangen, zodat ik kon kijken wat hij ervan gemaakt heeft. (lees: wat hij aan content gestolen heeft van mijn boek) Helaas heb ik het boekje nooit mogen ontvangen.
Echter het boekje is niet het enige wat klanten niet ontvangen van Mark Bruin. Ook de bussen eiwit worden volgens mij niet altijd opgestuurd. Gisteren was de druppel. Een boze klant mailde dat ze onze webwinkel (eiwitpoeder.nl) ging aanklagen omdat er iets met haar bestelling niet klopte. Wij wisten van niks? Dat gaat dan ongeveer zo:
Hallo,
Sorry maar ik heb U een bankafschrift gestuurd met het betalingskenmerk en met de factuurnummer,
en nog houden jullie vol dat jullie het niet hebben??????
Ik laat mij niet voor leugenaar uitmaken hoor.
Of er is iemand bij jullie die de boel belazerd heeft of jullie kunnen niet lezen.
Maar hier neem ik geen genoegen mee. Ik meld dit bij de politie volgens mij is dit oplichting.
Ik word nu echt boos. nogmaals het factuurnummer is F100088En nu graag een eerlijk antwoord.
Gr.
Een beetje vervelend, dit kost ons tijd, geld en frustratie. En dit is niet de eerste keer dat we dit soort dingen binnen krijgen via onze klantenservice. Kun je nagaan hoe ellendig het is voor Mark Bruin op zijn mail info@wheyshakes.nl
Ik denk dat hij hem niet meer durft te openen?
Mijn vraag is, hoe zou jij omgaan met dit soort dingen? Ik heb Mark Bruin een week of twee geleden nog getwitterd waar die mee bezig was, maar geen reactie. Een mailtje, maar geen reactie. Moet het dan echt zo? Of moet ik minder ervaringen delen via mijn weblog en heb ik het aan mijzelf te danken? Het is namelijk niet de eerste keer dat ik gekopieerd wordt. Aan de andere kant streelt het wel weer een beetje mijn ego. Succesvolle mensen worden nu eenmaal gekopieerd 😉
Voor de ontevreden klant van wheyshakes.nl
Tot slot. Ben je een klant van wheyshakes.nl en ben je niet tevreden over de dienst die deze website levert? Bij eiwitpoeder.nl ben je meer dan welkom! We koesteren onze klanten en hebben al meer dan 50.000 orders verzonden. Omdat we het vervelend vinden wat er is gebeurd, vul bij je bestelling op eiwitpoeder.nl deze couponcode in wheyshakes en krijg eenmalig 10% korting op je bestelling. Deze coupon is geldig t/m 15 juli 2011, maar mocht je na die tijd deze blog lezen stuur ons dan gerust een mailtje, dan zien we wat we kunnen doen!!!
Edit: Ik zag dat Mark ook wheydieet.nl heeft. Maar toen ik net onder de douche stond dacht ik toch ook, “Doe ik hier wel goed aan?”. Is het wel ethisch verantwoord om iemand op deze manier in de kijker te zetten? Ik laat het aan jullie over. Als het merendeel zegt, dit kun je niet maken, dan haal ik het bericht weg. Aan de andere kant geven dit soort kritische berichten altijd wel reden tot discussie. Zie mijn blogs over bv Vivendo of Importeren uit China. Beide goed gelezen en goed voor veel reacties.
49 comments…
Ward Loockx 23 mei, 2010, 12:42
Ik vind dat iedereen recht heeft om zijn eigen mening te zeggen. Hoewel het misschien wel minder agressief kan. Ik snap het wel volledig, als die druppel er is moet het eruit 🙂
Heb je de klant ook gevraagd hoe hij in eerste instantie bij jouw helpdesk terecht kwam?
Greets,
Ward
Jan 23 mei, 2010, 15:52
Ik vind niet dat je dat soort persoonlijke zaken op je blog zou moeten bespreken. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar er zitten altijd 2 kanten aan één verhaal en zo horen we alleen jouw kant. In persoonlijke sfeer niks mis mee, maar als “de hele wereld” meekijkt vind ik het wel zo eerlijk wanneer de andere partij met een even luide stem zijn boodschap of reactie kan neerzetten.
Mitch 23 mei, 2010, 22:40
Ik geef mark alle kans om zijn kant van het verhaal te laten horen. Laat hem een reactie hier achterlaten. Ik hoor deze graag..
Dave 24 mei, 2010, 20:17
Jouw blog en uitlaatklep dus als je er iets niet zint, dan flikker je dat er toch gewoon op ?
Wel bizar natuurlijk dat die klant bij jullie is terecht gekomen. In ieder geval geen reden om te gaan vrezen voor mensen die je willen copy/pasten..als die allemaal bij jullie terecht gaan komen 😮
Wat je kennis betreft, gewoon verder blijven doen al zal ik persoonlijk wel minder snel aan bezoekers hun neus hangen met welke projecten ikzelf bezig ben. We geven al genoeg info weg over hoe je zaken moet aanpakken (waar bedrijven soms een pak centen durven voor vragen als ze de kennis al hebben), laat staan dat we dan nog eens gaan vertellen waar wij onze mosterd gaan halen…
Dave
vince 25 mei, 2010, 18:34
Al Googlenend kom ik op zijn bedrijfsnamen al meerdere adressen tegen, hier is iets duidelijk niet in de haak.
Mitch pas je wel voor smaad? helaas mag het niet volgens de Nederlandse privacy wetgeving maar een database met notoire oplichters maar ook een database met klanten die je liever niet als klant hebt zou geen kwaad kunnen.
PJ 26 mei, 2010, 10:31
Ik begrijp je wel! Ik zou persoonlijk ook mega kwaad worden. Kopieeren is al fout, maar het is vooral mega fout omdat eiwitpoeder.nl’s reputatie geschaad wordt.
Sterkte als ik je ergens mee helpen kan, dan hoor ik het graag.
Dimitri Visser 26 mei, 2010, 11:49
Moet toch gewoon kunnen, en heeft volgens mij niets te maken met smaad.
Het kopieeren is overigens iets dat veel gebeurd. En laten we eerlijk zijn; Promotie en het maken van adressen (email) bestanden door het uitdelen van gratis boekjes in pdf formaat is niet zo heel erg nieuw. Kom het bijna dagelijks tegen op verschillende websites. Eiwitdieeten zijn er ook genoeg. En veel technieken die jij bespreekt (en die ook worden genoemd in hangmatwebwinkel.pdf) vertonen overeenkomsten met wat ik ooit eens heb gelezen in “The 4-hour work week” van Timothy Ferriss.
Ik heb trouwens net geprobeerd het boekje te bemachtigen. Het mailtje om mijn emailadres te bevestigen had ik binnen een paar seconden binnen. Het boekje krijg ik echter niet..
Mark Bruin 26 mei, 2010, 12:00
Beste lezers,
Met grote verbazing lees ik deze blog.
Ik ben al jaren als internet ondernemer actief, we werken veel met webwinkels en hebben meer dan 1000 zeer tevreden klanten. Uiteraard gaat er ook wel eens iets mis, bij deze webshop zijn er helaas verschillende mis gegaan.
De communicatie verliep niet goed, we hadden onze voorraad niet op orde en met de betalingen (die via een paymentprovider verlopen) gingen er bij bankoverschrijvingen helaas ook veel dingen mis.
Ik vind het erg triest dat ik met naam en foto op deze manier op het internet besmeurd wordt. Hier ga ik ook zeker werk van maken. Onze whey domeinnamen zijn op verschillende site`s genoemd, terecht als klanten ontevreden zijn! We betreuren elke ontevreden klant en het doet me ook pijn wanneer iets zo mis gaat. Op 1 of 2 incidenten na leveren we nu echter dagelijks de producten aan vele tevreden klanten.
Tot slot aan Mitchel; ik vind het erg jammer dat je dit doet. Vanaf het begin heb ik je weblog gevolgd en altijd gelezen. Om een concurrent op deze manier zo persoonlijk te besmeuren moet je wel heel slecht zijn. Ik kan je garanderen dat ik hier nog niet klaar mee ben. Zeker om het feit dat mijn foto is gebruikt.
@vince die verschillende vestigingen komen doordat we een huis(post)adres hebben en laatst zijn verhuisd naar een nieuw kantoorpand. Alle adressen bevinden zich in Deventer.
Groeten,
Mark Bruin
Succesvol internet ondernemer met vele tevreden klanten!
Mark Bruin 26 mei, 2010, 13:41
Ik wil nog even wat toevoegen aan mijn reactie! Omdat ik gigantisch kwaad was heb ik het hele bericht niet eens gelezen.
Bij het lezen stuit ik vol verbazing op nog enkele zaken die van geen kant kloppen!!
“Op deze site kun je een gratis e-book downloaden “Slank met whey” wat wel erg lijkt op mijn “Slank met eiwit” e-book. Tenminste dat denk ik gezien de titel, ik heb me namelijk ingeschreven om het boek te ontvangen, zodat ik kon kijken wat hij ervan gemaakt heeft. (lees: wat hij aan content gestolen heeft van mijn boek)”
Je suggereert dat ik de inhoud van mijn e-book van jou kopieer terwijl je het nooit gelezen hebt en plaats dit op een blog? Neem je jezelf wel echt serieus!?
Daarnaast heb ik NOOIT een mailtje van je gehad en als je goed gekeken hebt zie je dat ik al tijden niet meer actief ben op Twitter.
Mitch 26 mei, 2010, 14:18
Kwaad, tja dat werd ik ook na de vijfde keer dat mensen mij een oplichter noemden omdat ik zogenaamd jouw spullen niet leverde.
Daarbij, ik zal je foto weghalen. Maar verder heb ik vaker met dit bijltje gehakt dus weet ik dat ik juridisch niet verkeerd bezig ben. Bovenstaande blog is wat ik vind en heb ondervonden. Reputatie marketing, sommige bedrijven hebben hier tientallen mensen voor in dienst. Wat denk je dat er gebeurd als toyota weet ik niet hoeveel auto’s moet terughalen omdat ze fouten bevatten. Er zitten dan tientallen mensen die mogelijkheden proberen te creeeren om het merk zo min mogelijk schade toe te brengen. Denk je dat Toyota de kranten etc. gaat aanklagen.
Nee ze nemen het verlies, en proberen er het beste van te maken.
Je mails lees je denk ik niet aangezien er meer mensen (lees: klanten van jouw) geen contact met je krijgen. Ze vragen me om je telefoonnummer etc.
Beste mark, ik ben het gewoon zat. Je laatste reactie raakt ook kant nog wal. Als je goed leest weet je dat ik het boekje niet gelezen heb omdat ik het gewoonweg nooit gekregen heb. Heb me ingeschreven onder de naam “copycat”. Kijk maar na. Ik suggereer alleen dat je wellicht teksten van mij gekopieerd heb, omdat heel het concept gekopieerd is.
Dit is mijn laatste reactie op deze blogpost. Als ik meer (legitieme) reacties krijg dat ik dit niet zou moeten doen, haal ik het bericht weg. Maar voorlopig valt het mee.
PS: Het kopieeren van het idee boeit me ook niet veel, met e-books etc. Ik kopieer ook veel dingen die werken. Alleen ik krijg gezeur binnen via mijn klantenservice waar ik niet op zit te wachten. Dat is waar het hier om draait. Als ik vraag om uitleg, dan is er niemand thuis. Dat is wat er speelt bij mij.
Dimitri Visser 26 mei, 2010, 17:44
Hey Mark,
Waar blijft mijn boekje ? Of is er toch een reden dat het niet meer gedownload kan worden ?
Niels 26 mei, 2010, 23:04
Laat maar staan Mitch, denk dat je klantenservice verhaal heel terecht is.
Zelf ben ik ook 2x gebeld door klanten van een shop die ongeveer hetzelfde levert (en soms dus niet levert)
van de week een mailtje over een nabestelling die niet geleverd was, ordernr en naam waren bij mij niet bekend en we doen geen naleveringen. Even de reactie van de klant afwachten. Als het 5x is in een korte tijd kan ik me goed voorstellen dat het vervelend wordt en teveel tijd gaat kosten.
Overal gaat wel eens wat mis, maar zorg ervoor dat je voor je klanten bereikbaar bent, daar valt of staat heel je online zaak mee.
Succes Mitch, maak van je hart geen moordkuil, dus gewoon spuien maar.
vince 27 mei, 2010, 09:19
voorraden niet op orde
betalings methode niet op orde
bank gegevens niet op orde
klantenservice niet op orde
bereikbaarheid niet op orde
Dan zou ik als webshop eigenaar de digitale winkeldeur niet eens openzetten.
Niels 28 mei, 2010, 03:50
@ Vince
Exactly
mien 29 mei, 2010, 11:43
Nou ik heb even op de naam m.bruin gegoogled en kwam hier terecht.. omdat ik mijn bestellig via herbabestellen.nl niet helemaal vertrouwde (te laat dus) want heb al voor een behoorlijk bedrag besteld maar nog niks ontvangen! Dus ben heel benieuwd of ik wat geleverd krijg?????
Ivan 30 mei, 2010, 15:52
Wij hebben een soortgelijk iets gehad. Wij kregen een schade claim van een klant omdat deze dame zich verwond had aan het openen van een fles wijn en wij als importeur van Bodega Norton hiervoor aansprakelijk zijn. We moesten lachen een nette brief terug gestuurd, met een (ander) flesje wijn ook van Bodega Norton, maar wij zijn niet de importeur. We hebben de brief doorgespeeld aan de importeur met een kopie van onze brief erbij en de dame in kwestie nagebeld en mondeling ook de situatie toegelicht. De eerste fles wijn was niet bij ons gekocht, maar door ons handelen hebben wij wel een klant erbij. Soms gaat er weleens iets mis, maar als ik het bovenstaande lees, dan denk ik dat Mark Bruin nog veel moet doen. Snel reageren op zaken is natuurlijk wel erg belangrijk.
Groet,
Ivan.
Mark Bruin 31 mei, 2010, 10:01
@vince;
vince says:
May 27, 2010 at 9:19 am
voorraden niet op orde
betalings methode niet op orde
bank gegevens niet op orde
klantenservice niet op orde
bereikbaarheid niet op orde
Dan zou ik als webshop eigenaar de digitale winkeldeur niet eens openzetten.
1. voorraden waren op orde, tot we overspoeld werden met bestellingen.
2. betalingsmethode hadden we ook prima op orde, alleen bleken veel mensen fouten te maken met overschrijving (iDeal ging prima) waardoor veel betalingen later bij ons binnen kwamen.
3. bank gegevens niet op orde? Jawel hoor!
4 & 5. Dit kon zeker beter, we konden alle reacties niet tijdig verwerken.
@mien; we verzenden dagelijks 20 – 50 pakketten naar onze Herba klanten. 95% wordt binnen 24 uur verzonden. Die andere 5% wordt altijd ingelicht.
@mitch; Mijn reactie raakt kant nog wal? Wat een onzin, heb je hem wel gelezen? Hier “Op deze site kun je een gratis e-book downloaden “Slank met whey” wat wel erg lijkt op mijn “Slank met eiwit” e-book.” Hoezo lijkt het op jouw e-book? Omdat de titel erop lijkt? Zo kan ik je nog 100 voorbeelden geven van titels en namen die bijna gelijk zijn.
En mijn excuses voor het feit dat onze klanten jouw lastig vallen. Maar laten we eerlijk zijn, dat is niet onze fout, maar die van de klant. Wij suggereren nergens dat jij de eigenaar zou zijn van deze sites.
Daarnaast ben ik slechts 1 van de 4 vennoten van ons bedrijf. Deze blogpost is gewoon keihard op de man, op een persoon en op een naam. Ik neem het wel dat je dit schrijft, want zoveel van onze klanten zullen het niet lezen. Het is alleen jammer dat je nooit echt contact met me hebt opgenomen. Ik heb nooit een mail van je gezien en na 2 minuten speurwerk had je ook al 3 telefoonnummers van me gehad. Nee je gaat gelijk iemand compleet zwart maken op een weblog terwijl we ondertussen gewoon dagelijks heel veel pakketten netjes verzenden en bijna 1500 tevreden klanten hebben. Nogmaals; jammer.
Karel Maatstra 2 juni, 2010, 14:56
Vind dat dit soort blogberichten van een gebrek aan professionaliteit getuigen. Goed voor controverse en voor het aantrekken van een roddelreadership. Prima natuurlijk als je dat wil, Prive en Weekend zijn er ook groot mee geworden 😉
Ivan 2 juni, 2010, 20:02
@Mark
Goed geschreven, ik merk dat je dit wel serieus neemt en dat juich ik toe. Dat klanten naar de verkeerde website gaan, daar zal vast in de communicatie iets mis gaan (hoe ziet jullie bevestigings e-mail eruit?). Mogelijk moet je daar eens naar kijken. Staat er een link naar de status van de bestelling?
Ik hoop dat jullie eruit komen en samen eens een bak koffie gaan doen en kijken hoe dit probleem heeft kunnen ontstaan.
Maar dat is mijn bescheiden mening.
Groet,
Ivan.
Mitch 2 juni, 2010, 21:17
@ Ivan: Lijkt me wel een prima idee.
@ Karel: Tja, dat is ook de reden dat ik twijfelde dit te publiceren. Ik zie dat er voor en tegenstanders zijn.
Ik denk dat Mark en ik dit kunnen oplossen, maar we moeten even kijken. Verder, tja, voor wie zou ik professioneel moeten zijn? Ik werk voor mijzelf, en aan mijn eigen producten / sites. Een ieder die hier komt lezen mag ook direct de site weer verlaten als het ze niet aanstaat. Je hoeft immers niet te lezen 😉
Stefan 2 juni, 2010, 23:29
Hoi Mitch,
Ik zou kijken of Mark het in real life uit wil praten en daarna gewoon de hele post verwijderen. Het is jouw blog dus je hebt alle recht om dit te schrijven maar ik zou het niet doen hoe boos je ook bent.
Wij hebben hetzelfde probleem met concurrenten maar ik denk ook dat ze zichzelf in de nesten werken en misschien hou ik er nog wel een klant aan over.. In ieder geval succes ermee!
Stefan 4 juni, 2010, 08:32
Hoi Mitch,
ik heb hier geen enkel belang in, en lees jouw weblog graag, omdat er nuttige ervaringen in staan.
Ik vind alleen dat je met deze reaktie afbreuk doet aan het hoge nivo van je blog. Ik ken de details allemaal niet, maar die kun je beter binnenskamers houden. Iemand die froudeert, of kopieert loopt vanzelf tegen de lamp.
De enige manier om succesvol op internet te zijn, is door een stapje harder te lopen dan de rest, wat slimmer/sneller te zijn (proberen wij ook met roseetje.nl en over 2 weken met proseccootje.nl). En bovenal: inspiratie hebben. Jij toont aan daar meer dan goed in te zijn. Dan heb je dit niet nodig, denk ik.
prive 9 juni, 2010, 11:34
Eigenlijk ben je wel een arrogante zak, maar dat wisten we natuurlijk al.
Zelf altijd maar denken dat je de beste bent, en iedereen afzeiken, maar ondertussen eigenlijk geen idee hebt van de zaken waarmee je bezig bent. waardoor je onjuiste infomatie verstrekt en daardoor in de problemen komt.
Maarj a dat is niet jouw schuld zeg je dan… en begin je weer een nieuw blogje om iemand zwart te maken.
Zielig hoor…………..
Mitch 9 juni, 2010, 11:51
Wie ben je “prive” persoon? Dit soort reacties zijn altijd een beetje sneu al zeg ik het zelf.
Gregor 9 juni, 2010, 16:16
Hoi Mitch,
Ik moest denken aan een management communicatie cursus die ik heb gevolgd. Een regel die daar vaak naar voren kwam was: Complimenten deel je met iedereen, fouten doe je alleen. Als ik dat vrij vertaal naar je situatie snap ik je “kwaadheid” en zou ik hem ook zeker uiten. Je moet alleen nog maar eens nadenken over wat je bereikt met het openbaar/ an public deze zaak op je eigen blog te zetten.
Verder wil ik je bedanken voor je blog. Staat een hoop kennis overdracht in die ik als starter goed kan gebruiken. THNX
Dietrich Richters 18 juni, 2010, 09:11
Tsja, ten eerste zou ik nooit op een website iets kopen waar te kust en te keur hoofdletters worden gebruikt 😉
Het is verder een welles/nietes spelletje, waar ik antwoord op kan geven; ik ken Dr. Frank persoonlijk en zal hem eens vragen of hij contact heeft met mijnheer Bruin en toestemming heeft gegeven om zijn naam te ge/mis (vul in)-bruiken.
Eiwitpoeder.nl is een betrouwbare site, dat staat vast en nu wil ik het ook van wheyshakes en wheydieet weten.
Jammer jammer jammer dat er twijfels moeten zijn over webwinkels. Ik heb zelf ook een webwinkel en ben hier niet blij mee.
Groet en succes.
Marieke 22 juni, 2010, 09:25
Hoge bomen vangen veel wind. Dus als je succesvol bent, kun je op je vingers natellen dat mensen je concept gaan kopieeren. That’s life, eigenlijk alleen maar een compliment toch? Ik vind het goed dat je daar over schrijft, het is erg interessant om daar inzicht in te krijgen. Maar ik zou de namen weghalen, anoniem houden. Het is té veel op de man en bovendien kan dit nog jarenlang op internet blijven rondzoemen. Dat staat niet in verhouding. Ingewijden weten toch wel over wie het gaat.
James 23 juni, 2010, 16:10
Wat een slechte site, die wheyshakes.nl. Een peperdure whey (2 kg voor 67 euro, dat is je reinste afzetterij). Alleen maar afgeven op andere, zogenaamd inferieure wheymerken, maar ondertussen helemaal nergens op de site melden wat er precies in de eigen whey zit. Eiwitpercentage, vet- en lactosegehalte, zoetstof, je moet het als klant maar raden (en hopen dat het niet tegenvalt als je de doos thuis openmaakt). Het zijn dit soort cowboysites die online-winkelen een slechte naam geven. Zeker als de service niet in orde is.
Scanni 29 juni, 2010, 11:43
Ik snap niet dat mensen die op een hoog niveau bezig zijn elkaar openbaar zwart gaan maken, erg dom denk ik dan.
Ik was zojuist de overweging aan het maken het contact formulier in te vullen om eens een afspraak te maken voor het bouwen van een Magento site totdat dit artikel mijn aandacht trok. Laat maar dacht ik direct erna, stel dat ik in een zakelijk conflict met ze kom, staat het overal te lezen en zou ik persoonlijk geschaadt kunnen worden ongeacht wie er gelijk heeft.
Als je het mij vraagt alles deleten wat hier staat en dit artikel verwijderen !
yolanda Klooster 26 juli, 2010, 15:21
Na dat ik een vriendin tegenkwam die flink was afgevallen met Dr. Frank zag ik in de Volkskrant een advertentie, ik heb behoorlijk overgewicht dus besloot 2×2 kilo wheyshakes te bestellen en kreeg het boek van Dr. Frank erbij, met verzendkosten 106,45 het was 14 juni en stuurde een mail dat ik pas 26 juni kon betalen, binnen twee minuten had ik een dat is prima mevrouw Klooster bericht terug, wat ik anders nooit doe deed ik nu wel ik betaalde zonder de bestelling te hebben ontvangen, woensdag wordt er aangifte gedaan en ben met Tros Radar en de Consumentenbond en het Juridisch loket op zoek naar de dader en ik weet dat hij door mijn inzet gepakt gaat worden want ik ben wel lichter, maar helaas alleen in mijn portomonai.
yolanda Klooster 26 juli, 2010, 15:29
Nog even een vervolg, Helaas heeft de Volkskrant nog niet gereageerd op mijn schrijven van 16 juli, dat er blijkbaar mensen opgelicht worden door een advertentie bij hun in de krant, en dat zou de Volkskrant c.q. Trouw niet moeten willen, misschien is het vanwege de vakantieperiode, maar ik voel me machteloos en dat is een zeer onprettig gevoel, dit wordt dus tot op het bot uitgezocht en ondertussen vindt ik dat ik behoorlijk schofterig behandeld ben door gewoon niet te reageren op mijn mails door wheyshakes.nl en wie daar ook achter zit die persoon bedriegt mensen en het deugd gewoon niet
Mark Bruin 26 juli, 2010, 16:56
Beste Yolanda Klooster,
Ik zie hier uw bericht en heb zojuist mijn inbox gecontroleerd.
Er is u gevraagd een kopie van betaling naar ons te sturen, dit kan naar info@wheyshakes.nl.
Onze Payment Provider kan betalingen NIET traceren wanneer er geld wordt overgemaakt met een verkeerd betalingskenmerk.
Wij kunnen uw betaling enkel traceren wanneer u ons dus een bewijs van betaling stuurt. Dit is u persoonlijk uitgelegd per e-mail.
We gaan u geen producten meer verzenden aangezien we niet vertrouwen op een eerlijke en correcte afhandeling van uw kant. Stuur daarom het betaalbewijs met uw bankgegevens zo spoedig mogelijk per e-mail naar ons toe en we maken direct het geld naar u terug over.
Wij betreuren dat uw geld zoek is geraakt. Wanneer u alle aanwijzingen had opgevolgd had u de producten al lang in huis gehad.
Met vriendelijke groet,
Mark Bruin
yolanda Klooster 26 juli, 2010, 18:49
Dit is een pertinente leugen van mijnheer Bruin, ik heb aan alle gevraagde zaken gewoon voldaan, mijnheer Bruin doet het nu voorkomen alsof alles aan mij ligt, en het feit dat zijn contact niet goed verloopt met zijn ontvanger van gelden, is echt mijn probleem niet en dat diend hij niet op mijn bordje neer te leggen, Mijnheer Bruin heeft naar mijn idee zijn zaakjes niet op orde, ik moet betalingsbewijzen overleggen en dat is de wereld op zijn kop, vervolgens wil hij de producten niet versturen, nou die zijn ook niet verstuurd, dus waar hebben we het over !!!
yolanda Klooster 26 juli, 2010, 19:03
En nog iets 14 juni heb ik besteld, gevraagd of ik de 26 ste kon betalen, dat werdt de 28ste i.v.m. het weekend, ze mailden daarover binnen 5 minuten terug dat dat gped was, toen ik meldde mijn bestelling niet te hebben ontvangen, geen reactie, een vervolgmail, geen reactie, er werdt niets meer van wheyshakes vernomen, wat zou er door u heen gaan als dat zo loopt, ik ben bang dezelfde gevoelens als bij mij, een gevoel van opgelicht te zijn, als alles uiteindelijk goed komt zal ik de eerste zijn om u te rectificeren mijnheer Bruin
Jack 27 juli, 2010, 20:00
Bijzondere discussie hier. Lijkt mij handiger dit via email te regelen (of misschien een gek idee, telefonisch?), want dit topic wordt compleet uit z’n verband getrokken.
Ik sta neutraal tegenover zowel Mark als Yolanda, maar als ik dit zo lees is er simpelweg sprake van een misverstand. De latere betaling is geen probleem (alhoewel ik me wel afvraag waarom je al bestelt als je nog niet kan betalen, aangezien een levering altijd pas na betaling zal zijn, behalve bij de hele grote winkels die een uitgebreid incasso traject hebben indien nodig), maar dan moet deze wel goed (juiste kenmerk) overgemaakt worden zo lees ik. Dat een betaling zoek raakt tussen de andere duizenden betaling van de payment provider kan gebeuren, en is inderdaad makkelijk op te lossen met een betaalbewijs. Wat ik dan niet zo netjes vind is dat Mark en public meldt zijn klant niet meer te vertrouwen. Dit zal niet in het voordeel van Yolanda zijn als Google dit oppikt (Mitch, moderatie?), en getuigt ook niet echt van discretie.
Anyway, het kan altijd gebeuren dat een bestelling, OF betaling niet goed gaat. Maar dit topic was al van redelijk discutabele aard, en het lijkt me niet dat deze alsnog gebruikt moet worden voor moddergooien richting Mark (of teruggooien naar Yolanda). Dat is zakendoen jongens, zulke dingen gebeuren, en ik weet wel dat een telefoon soms net even wat beter werkt dan email.
Edwin 21 oktober, 2010, 07:49
Mitch,
Dat ze je kopieeren, daar doe je niets aan. Zelf heb je ook wel eens elders ideeen opgedaan, toch?
Diegenen die het boek The 4 Hour Workweek van Tim hebben gelezen, zullen ook wel weer wat overeenkomsten zien met je hangmat webwinkel idee. No offense overigens.
Keep up the good work, ik volg met plezier je blog.
Edwin
J 5 december, 2010, 12:01
Niet vechten jongens…jullie staan gewoon op een lijn!
Zegt de naam Timothy Ferris jullie iets?
😉
Als je het zo bekijkt staan jullie eigenlijk op dezelfde lijn.
http://www.fourhourworkweek.com/
Tim 18 januari, 2011, 19:27
Dat ene Mark communiceert met een ontevreden klant( Yolanda Klooster ) via deze blog is echt hilarisch…
ja 20 januari, 2011, 19:16
ach, ach, ach altijd hetzelfde liedje met die MLM gasten, koop je niks voor.
als ik jou was zou ik niet zo veel info weggeven en lekker aan je webshop imperium bouwen op de achtergrond.
In het internet marketing wereldje krijg je te maken met allemaal mlmers ed helaas is het geen VS hier.
een hoop gepraat en weinig actie, een wereldje waar ik niks mee te maken wil hebben.
de klanten in nl zijn niet te vergelijken met vs en ze kopen niet zomaar een cursus van 2k.
Luc 25 januari, 2011, 01:24
7 maanden palaveren over een enkele topic? Ik dacht dat dit een blog was waar ik wat kon leren. Het openbaar maken van problemen met concullega’s is nooit of te nimmer een goede professionele manier. Vroeg of laat zal je dit zuur opbreken. Als dit blog als persoonlijke uitlaaklep moet dienen houd het dan ook persoonlijk zoals bvb een dagboek en zorg dat niemand anders het kan lezen. Ik werk al bijna 30 jaar in de retail business en heb altijd respect voor wat de ander doet, ook al ben ik het niet altijd eens met de manier waarop. De enigen die het recht hebben te klagen zijn de klanten. En als ze niet bij de ander tevreden zijn dan komen ze vanzelf wel bij mij terecht.
Wat betreft de laatste reactie van “ja” (aan de inhoud te zien had dit eigenlijk “yes” moeten zijn) ik ben heel blij dat Nederland en ook België niet is zoals de VS waar de internetmarketing markt volledig verziekt is en men lucht verkoopt voor heel veel geld. Als dat jou voorbeeld is nou, veel succes dan maar ik heb het na 3 jaar daar opgegeven.
Mitch 25 januari, 2011, 09:51
Wanneer is de laatste keer dat ik een reactie achter liet in dit topic? Juist. Ik ben er allang “overheen”. Volg Mark nu zelfs op Twitter. Ik weet dat ik een zuurpruim ben geweest met dit soort dingen. En juist in 2011 heb ik me voorgenomen om dit soort berichten niet meer te plaatsen.
Alex 29 januari, 2011, 01:50
Hallo Mitchel,
Af en toe kom ik wel eens op je site inspiratie op doen.
Ik denk dat je je op erg glad ijs begeeft met dit soort posts of je nou gelijk hebt of niet.
Als je zoekt op eiwitpoeder.nl in google, staat redelijk hoog:
####poeder.nl NIET BESTELLEN
Dit zal jouw gegarandeerd nieuwe klanten kosten, ook al heb je nu een goed lopende shop, zou jouw shop nog (ietsjes?) beter lopen zonder deze melding in google. Het doet in ieder geval geen goed.
Toevallig of niet, is de site wheyshakes momenteel niet bereikbaar.
Misschien heeft dat wel met jouw blog te maken?
Ook in het discussieforum waar jouw site afgebrand werd, moest je net als Mark ‘kruipen’ om de schade te beperken.
Dit deed jij overigens beter dan Mark zijn discussie / mailwisseling hier, maar…
Dit was voor jou niet leuk en voor Mark hier ook niet echt. Wellicht heeft of had hij echt de intentie om het goed te doen, net als jij.
Marc: Verder kan ik er alleen over zeggen:
Wanneer iets echt fout gaat en wanneer je een echt boze klant hebt. Wat nooit helemaal te voorkomen is, hoe ge-olied jouw organisatie ook is.
Mail niet, maar BEL!
Veel mensen zien jouw bedrijf als een (grote) ‘instantie’, ook al ben je een eenmanszaak.
Bel ze gewoon op, laat zien dat je een vriendelijke vent bent die het probleem wil oplossen en geen instantie zoals KPN, UPC, ZIggo enz. waar niemand iets geeft om jouw probleem…. en los het uiteraard op…
Ga vooral niet op andermans blog schrijven dat je de klant niet vertrouwd…
Mitch: Het zou je sieren als je deze pagina of verwijdert of op zijn minst een noindex tag toevoegt zodat deze pagina uiteindelijk verdwijnt uit Google.
En oh ja wij krijgen ook af en toe mails bedoeld voor de concurrent of voor een andere instantie. Shit happens…
Mitch 29 januari, 2011, 11:09
Zie mijn laatste reactie ook hierboven. En nee, ik ben niet van plan dit artikel te gaan verwijderen, simpelweg omdat dit mijn gevoel was op dat moment, dit mijn persoonlijke blog is (GEEN zakelijk iets) en dat ik later graag in de tijdlijn wil teruglezen waar ik allemaal mee bezig ben geweest, wat er gebeurd is etc.
Als er mensen zijn die zich eraan storen, so be it, kom niet meer terug en leef een happy en gelukkig leven.
Die eiwitpoeder niet bestellen site is ook zuur inderdaad, staat er al jaren. Niks aan te doen. En zo is het met internet, als iemand iets te melden heeft dan krijg je dit soort dingen, postitief of negatief.
Ik schrijf uiteraard ook positieve dingen over bedrijven. Zo heb ik duidelijk laten weten fan te zijn van ewarehousing, telefoonaanname, byte, skyberate etc. Maar als ik dan kritisch ben dan krijg je allemaal van die zure reacties.
Ergens is het ook wel logisch, maar anyway, ik heb mezelf voorgenomen niet meer van dit soort berichten te schrijven. Mijn voornemen van 2011, wat liever zijn 😉
Ik ik zocht wel een manier om dit soort artikelen iets minder prominent te maken, de noindex is een goede! Ik heb speciaal voor Mark de meta robots plugin geïnstalleerd en deze pagina op noindex gezet.
Alex 29 januari, 2011, 12:05
Hallo Mitchel,
Van mij mag je voor (door) schrijven wat je wilt 🙂
Meest pikante detail is dat je hier negatief schrijft over een concurrent en de andere bedrijven waar je positief over schrijft, daar ben je tevreden klant van….
Er zijn maar weinig ondernemers die zo openlijk schrijven als jij, denk ik…
Maar deze blog had voor jou ook negatief uit kunnen pakken. Mocht deze Marc wraaklustig aangelegd zijn, kan hij er ook voor kiezen om uit wraak blogs en forums (dus Google) vol te pompen met negatieve info over jouw site en dan krijg je een vervelende ‘blog’ oorlog waar niemand wijzer van wordt.
Alex 29 januari, 2011, 12:21
Mocht je trouwens de gevolgen van dit soort blogs willen beperken, dan kan je er ook voor kiezen om review sites als Ekomi te gebruiken.
Zij installeren dan een plugin op jouw website.
De plugin zorgt ervoor dat al jouw klanten nagemaild worden met de vraag of ze een review willen plaatsen. Ik was hier eerst sceptisch over, maar nu staan er toch 269 positieve reviews op.
Als je googled op jouw naam en er staat maar 1 (negatieve!) review op, dan gaan klanten ervan uit dat iedereen zo over jouw bedrijf denkt. Dus dat dat ene negatieve bericht alles over jouw bedrijf zegt. Nu zegt iedereen van, oh jullie staan wel hoog aangeschreven, he?
Vragen om een review te plaatsen, mits snel en gemakkelijk, werkt goed en voorkomt dat een negatief bericht jou omzet gaat kosten.
Dus Marc, mocht je je leven verbeterd hebben, dan is dit voor jou een aanrader…
Anoniem 28 juni, 2011, 07:34
Bij bezoek aan Mark z’n persoonlijke site (de URL die hij op z’n hyves profiel heeft staan) schrijft boekdelen.
Wat mij betreft, zegt de waarschuwing die mijn browser geeft, genoeg 🙂
Waarschuwing: hier klopt iets niet!
http://www.bruin.in bevat malware. Als u deze site bezoekt, raakt uw computer wellicht geïnfecteerd.
Google heeft vastgesteld dat er misschien schadelijke software op uw computer wordt geïnstalleerd wanneer u doorgaat. Als u deze site in het verleden heeft bezocht of de site vertrouwt, is het mogelijk dat de site onlangs door een hacker is geïnfecteerd. Ga niet verder. U kunt het morgen opnieuw proberen of ergens anders naartoe gaan.
We hebben http://www.bruin.in al gemeld dat we malware op de site hebben aangetroffen. Voor meer informatie over de problemen die op http://www.bruin.in zijn gevonden, gaat u naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google.
Jan 15 augustus, 2011, 11:11
Dit is de eerste keer dat ik op dit blog kom, en dit over en weer moddergooien is niet inspirerend. Ken je het psychologische ‘partial blame’ principe niet? Als je vertelt over een conflict dat je met iemand hebt, en je brengt het zo dat jij 100% gelijk hebt, dan denken mensen toch altijd dat jij er vast ook wel een aandeel in zal hebben. Het haalt je eigen reputatie naar beneden. Het openbaar maken van dit soort conflicten is mijns inziens nooit vruchtbaar (tenzij door een onafhankelijke partij maar dat ben jij niet).
Mitch 15 augustus, 2011, 12:07
Het is inmiddels anderhalf jaar geleden Jan.. 😉 Je moet het verleden ook een plaats kunnen geven.
Ik heb dat in ieder geval gedaan… Dit soort berichten plaats ik niet meer, maar vind het onnodig om mijn geschiedenis te wissen.
Gr mitch
Ralph 31 maart, 2012, 14:33
“Don’t get mad Get even” – Donald Trump
Mooi gedaan Mitch 🙂