Zoals sommige van jullie weten heb ik een aantal webwinkels. Een aantal van deze webwinkels heb ik samen met verschillende bedrijven/partnerships en andere shops beheer ik weer alleen. Sommige draaien extreem goed, en er zijn er ook bij die minder draaien.
Het hebben van verschillende shops heeft zo zijn voor- en nadelen. Het grootste nadeel is denk ik toch wel dat je meer aandacht schenkt aan de shop die goed draait als aan de andere shops. Zo hebben we voor onze sportvoeding site een complete redesign achter de rug. Het doel hiervoor was duidelijk: “Een betere gebruikerservaring, verbeterde SEO en natuurlijk een hogere conversie”. Met trots kan ik melden dat de conversie sinds de lancering met ruim één procent is gestegen. Het is alle moeite dus meer als waard geweest. Nu deze grote klus afgehandeld is ga ik weer op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Dit keer wordt de webshop van xenon.nl onder handen genomen. Op dit moment verkopen we helaas niet zoveel xenon verlichting als dat we zouden willen. Nu is het natuurlijk zomer, blijft het lang licht buiten en denk je waarschijnlijk niet zo snel aan betere verlichting voor je auto als in de winter maar toch.. Als van de 1491 bezoekers welke op zoek zijn naar xenon verlichting er drie bezoekers een xenon set aanschaffen dan is dit natuurlijk niet echt een topscore. Werk aan de winkel dus.
In de aankomende maanden zal ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen. Het doel bij deze webshop is in ieder geval voor het einde van dit jaar maandelijks 30 xenon sets te verkopen. Dat betekend gemiddeld elke dag een bestelling. Ik hoop dat elke post over deze case leerzaam wordt. Ik zal onder andere bespreken hoe ik de redesign aanpak, hoe ik meer traffic ga genereren, hoe ik de conversie ga verhogen en natuurlijk hou ik jullie elke maand op de hoogte door middel van screenshots.
1 comment…
Dave 13 oktober, 2008, 15:41
Heel leuke en interessante blog hier ! Ben direct rss-geabonneerd !
Je haalt in je artikel iets aan over partnerships met bedrijven. Hoe kun je zoiets precies aanpakken. ?Percentage in de verkoop ? Of jaarlijks voorbepaald bedrag. Misschien een leuk artikel waard ? Ik heb zelf ook pas m’n eerste winkel gemaakt voor een klant; en wil me na dit project verdiepen in ecommerce. Ik besef dat aan een winkel constant gewerkt kan (moet) worden; zowel technisch als marketing gewijs. Vandaar mijn interesse in wat uitleg over “partnerships” waardoor de klant zich enkel kan bezig houden met het logistieke bv.
Thanks, Dave