Over Webwinkelblog

Een blog over webwinkel conversie en marketing geschreven door Mitchel van Duuren van Orangeboys BV.

Webwinkel Vakdagen, zie ik je daar?

Woensdag 28 en donderdag 29 Januari is het weer zover, de webwinkel vakdagen worden weer gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht. Elk jaar is het weer een spektakel om te zien hoeveel mensen er toch maar interesse hebben in de e-commerce wereld.

Ik gniffel alweer bij de gedachte ontzettend veel mensen tegen te komen met wilde plannen. Zo is er standaard elk jaar een percentage mensen die echt geen idee hebben van hoe of wat. Als je vraagt wat de bedoeling is dan hoor je zoiets van “We willen ongeveer een winkel opstarten als Bol.com”. uhmmm oke.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit echt wild wordt van devakdagen, het is altijd erg druk en de presentaties zijn meestal verkapte verkooppraatjes van het bedrijf in kwestie. Dit jaar wil ik alleen de presentatie van Roy Ruben zien over Magento.

Verder hoop ik wellicht op wat leuke gesprekken / contacten en misschien weer wat meer lezers voor mijn weblog. Zie je mij lopen op de vakdagen, trek dan even aan mijn mouw. Je kunt me herkennen aan een t-shirt met hierop www.webwinkelblog.nl gedrukt. Hoe cool is dat?

3 comments…

  • Elja Trum 18 januari, 2009, 23:57

    Mocht ik je zien lopen dan trek ik je aan je webwinkelblog.nl-mouw. 😉 Ik ben er op woensdag..

    Reply
  • Martijn 26 januari, 2009, 10:54

    Wellicht zie ik je lopen 🙂 Ik ben er donderdag

    Reply
  • jose 3 februari, 2009, 16:28

    Ook ik ben door de drukte onder de voet gelopen op de web winkelvakdagen. In mijn optiek zijn het dagen voor met name nieuwkomers die onder het basisbudget van 2000 euro daar niets te zoeken hebben. Aan interessante lezingen over de nieuwste snufjes hangt een duur prijskaartje. Sprekers kraken (o.a. vanwege traagheid) de goedkopere (huur)opties af. Notabene collega standhouders! De starter gaat dus met de staart tussen de benen naar huis. En het is me niet ontgaan dat dat een grote groep was die de moeite nam naar Utrecht te komen. Transactionele emails; het klinkt als muziek in de oren. Maar het is een worst voor de neus hangen. Een smakelijk hap die het overgrote deel van de aanwezigen niet kan financieren.
    Deze dagen zijn in mijn optiek niet bedoeld voor starters met een beperkt budget. Wees openlijk als organisatie over de basisprijzen die aan verschillende mogelijkheden op e-commerce gebied hangen. Wedden dat er volgend jaar dan plaats genoeg is? Immers op de jaarlijkse miljonairsfair worden er ook geen bijstandtrekkers toegelaten. Wie geen diamantring, zoals ik, kan betalen, hoeft er toch ook niet naar te kijken?

    Reply

Leave a Comment